Valt antal överträffade lagret

Laddar...

Kundbetjäning

Vår kundtjänst:

info@disturb.se
Kontaktformulär

I vår webbutik hjälper vi våra kunder även via livechat (vardagar kl. 7-20)

 

 

Bästa registrerade kund,

I din Beställningsbekräftelse som du hittar i din e-mail, finns en länk du kan använda dig av för att sända en elektronisk anmälan om retur eller byte.

Eller, gör en returanmälan genom att välja Kundkonto > Anmälan om retur > välj den beställning du vill returnerna delvis eller helt och hållet.

Returen riktas på så vis automatiskt till rätt beställningsnummer och returens hantering blir smidigare och snabbare.

Direkt länk: Returanmälan

Om du vill, kan du även använda dig av formuläret nedan.

Kundreturanmälan

* Fält betecknade med stjärna är obligatoriska.

Produktens namn
Lägg till produktrad

Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut! Vi är inte skyldiga att ersätta en produkt som inte är i sitt ursprungliga skick eller om produktlapparna är borttagna.

RETURNERING

Fyll i det elektroniska returformuläret på ditt kundkonto. Med din beställning fick du med en returpåse och ett returklistermärke. Om du fick beställningen i en låda, kan du limma returklistermärket på samma låda som du fick beställningen i. Limma returklistermärket på det ursprungliga klistermärket. Förslut returpåsen väl. Lämna returen till postexpediten. Du meddelas via e-mail, när din retur hanterats. Postavgifter som orsakas av den första returen eller det första bytet betalas av Disturb.se.

 

Leverans och retur

LEVERANSVILLKOR

Leverans till närmaste hämtningsplats i Sverige :                      49 kr 

Beställningar som överskrider 500 SEK, utan postavgifter i Sverige!

Leverans till EU-området :                                                           200 kr 

 

Leverans till närmaste hämtningsplats i Sverige:
Din beställning levereras till närmaste hämtningsplats inom 2-5 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord. När ditt paket har postats, får du via e-mail information om försändelsen och en försändelsekod med vilken du kan följa ditt paket. När paketet har kommit till hämtningsplatsen, får du en ankomstavi via sms eller via e-mail. Vid uthämtning behöver du försändelsekoden och ditt identitetsbevis.

Hitta din närmaste hämtningsplats här.
Följ ditt paket här.

Om du bor i Finland, beställ på www.disturb.fi.

 

BESTÄLLNINGENS LEVERANS

Post till närmaste hämtningsplats i Sverige:
Din beställning levereras till närmaste hämtningsplats inom 2-5 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord. När ditt paket har postats, får du via e-mail information om försändelsen och en försändelsekod som du kan följa ditt paket med. När paketet har kommit till uthämtningsplatsen, får du en ankomstavi via sms eller via e-mail. Vid uthämtning på posten behöver du försändelsekoden och ditt identitetsbevis.

Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dygn. Efter det returneras paketet till avsändaren.

Outlöst paket orsakar onödiga kostnader för oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera för outlösta paket. Avgiften för outlösta paket är 190 kr, inkl. fraktavgift, returkostnader. Visst observerar du leveransens förvaringstid på uthämtningsstället, som är 14 dygn. Meddela oss om du inte kan hämta ut paketet. Vi förbehåller oss rätten för prisändringar.

Följ ditt paket här med försändelsekoden.
Hitta ditt närmaste uthämtningsställe här.

Vi förbehåller oss rätten för att priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Om du bor i Finland, beställ på www.disturb.fi.

Förhandsbeställda varor

Om du har både förhandsbeställda varor (med senare leveransdatum på) och redan på lager tillgängliga varor i din order, sänder vi alla produkter på en och samma gång. Leveransen sänds iväg när vi fått de förhandsbeställda varorna på lager.


BYTES- OCH RETURRÄTT 

Beställningar i Sverige:

RETUR:

Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen.

Returnering är gratis då beställningens slutsumma överstiger 500 kr. Om slutsumman efter retur hamnar under 500 kr, debiteras 49 kr som leverans-, /returavgift. 

Prova kläderna innan du tar bort lapparna. Ursprungliga prislapparna ska sitta kvar på produkterna som du returnerar. Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut.


Om du returnerar en produkt, ska den vara i sitt ursprungliga skick ock lapparna måste sitta kvar. Vi kan inte ersätta priset på använda eller skadade produkter. Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på produkten. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts.

Du får ett adressklistermärke för returen med din beställning av oss. Returnera i samma påse som du mottagit varorna i. Påsen är återanvändbar.  Klistra returklistermärket på den ursprungliga adresslappen. Fyll i det elektroniska returformuläret som du hittar på ditt kundkonto hos oss eller kontakta vår kundtjänst på info@disturb.se. När du gjort en beställning hos oss, aktiveras automatiskt ett kundkonto i samband med beställningen. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Lämna gärna beställningskvittot alternativt dina uppgifter (namn&beställningsnr) med den returnerade varan. Det underlättar för oss vid hanteringen av returen. Lämna returpåsen på samma uthämtningsställe som du hämtade din beställning ut i.

Bara en retur är gratis. Första returen betalas av Disturb.se i deras helhet. Om du returnerar produkter av en och samma beställning mer än en gång, betalar Disturb.se postavgifterna av den första returen, men efter det står du själv för postavgifterna.

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot detta kvitto. Vi skickar en ny produkt genast efter att ha mottagit produkten du returnerat.

Vi informerar Klarna och Klarna ersätter priset på produkten du returnerat och returens postavgifter omedelbart efter att ha mottagit den. Om du betalat med Klarna faktura, kvitterar vi priset på returen genast efter att ha mottagit produkten. Antingen dras priset på returen av från din faktura eller så upphävs fakturan totalt. Visst uppmärksammar du förfallodatumet på din faktura. Som kund kan du gärna själv flytta fram förfallodatumet på fakturan, så att vi hinner motta ditt retupaket för hantering inom datumets utgång.

Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att bespara summan av returen på ditt kreditkonto hos oss, i form av bonus.



BYTE:

Om du vill byta en produkt mot en helt annan produkt (eller bara byta storlek), rekommenderar vi att du gör en ny beställning och returnerar produkter av fel storlek till oss som kundretur. Det tar ungefär en vecka innan ditt returpaket kommit till oss. Genom att göra en ny order på nya önskade produkter eller storlekar, levereras de till dig snabbare, inom 3–6 dygn. Du bevarar även rätten till gratis retur.

Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord.

Visst uppmärksammar du förfallodatumet på din faktura. Som kund kan du gärna själv flytta fram förfallodatumet på fakturan, så att vi hinner motta ditt paket för hantering inom datumets utgång. Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan på ditt kreditkonto hos oss, i form av bonus.

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot detta kvitto.

 

 Betalningssätt


Vid beställning kan du välja vilket betalningssätt du vill använda:

Nätbank eller kreditkort   0 SEK
Klarna- faktur och avbetalning   0 SEK


Under 18-åriga ska ha förmyndarens samtycke för att kunna göra en beställning.


Klarna

Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig.

Julhandla nu. Betala i slutet av januari.

Nu kan du göra julens inköp i lugn och ro och betala först i slutet av januari! Med julkampanjen handlar du under november och december och betala först den 28/1-2019 till 0 % ränta. En uppläggningsavgift på 39 kr/köptillfälle tillkommer.

Effektiv ränta vid köp om 5000 kr, 39 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 3 månader är 3,16 %. Din totalkostnad blir 5039 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning.

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning genom att betala in ett lägre belopp eller genom att avstå från att betala hela fakturabeloppet. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp om minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9%. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr.

Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 135 kr för belopp över 200 kr.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

 

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Org nr: 556737-0431. www.klarna.se

Kontovillkor

Fakturavillkor

 


 

Klarna

Att betala är säkert för vi använder Klarna Checkout-tjänster.

 

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning.

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning genom att betala in ett lägre belopp eller genom att avstå från att betala hela fakturabeloppet. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp om minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9%. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr.

Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 135 kr för belopp över 200 kr.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EESområdet.

Dataskyddspolicy hittar du här

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00.

För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för utförlig information. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckats lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Org nr: 556737-0431. www.klarna.se


Klarna är inte Disturb.se:s faktureringstjänst utan en utomstående tjänst. Om du har frågor om fakturerings- eller delbetalningstjänster, kan du ta kontakt med Klarnas kundtjänst.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Hittar du inte svar på din fråga?
Vår kundtjänst hjälper på info@disturb.se, genom att fylla i kontaktformuläret eller via livechat.


1. HUR FUNGERAR BONUSSYSTEMET? 

Som registrerad kund, får du 5 % bonus på varje beställning du gör inloggad i vår webbutik. Du kan använda dina bonus vid dina kommande beställningar. Eventuella returnerade produkter räknas inte till bonussaldot.

Bonusen blir tillgängliga för användning inom 30 dagar efter mottagning av beställningen. Bonusen aktiveras på kundkontot som krediter och kan användas vid kommande beställningar.  Det lönar sig alltså att registrera dig och alltid logga in när du beställer. Vid beställningen kan du välja hur mycket krediter du vill använda på en gång.


2. HUR BESTÄLLER MAN?

Under 18-åriga ska ha förmyndarens samtycke för att kunna göra en beställning. 

Genom att registrera dig till höger på toppen av sidan kan du skapa dig ett kundkonto. På kontot sparas uppgifter om alla dina köp, vilket ökar saldot på ditt personliga konto. Varje köp ökar saldot på ditt konto och du kan använda samlade krediter vid dina kommande köp.

Klicka på bilden på produkten som du valt, välj den rätta storleken och färgen och klicka på "Lägg i varukorgen". Produkten flyttas automatiskt till din varukorg och du kan fortsätta att bläddra bland produkterna. Du kan kolla din varukorg genom att klicka på "din varukorg". Där kan du se din beställning och fortsätta till betalning, ta bort produkter eller gå tillbaka till butiken. 

Efter att ha kontrollerat din varukorg kan du fortsätta till betalning. Om du är inloggad, dyker uppgifter om ditt kundkonto upp automatiskt på formuläret och bonussaldot på din beställning ökas.

Följ instruktionerna i beställningsformuläret. Efter en lyckad beställning får du alltid en bekräftelse till din angivna e-mail. I bekräftelsen hittar du ett beställningsnummer och en försändelsekod som du kan följa din beställning med på PostNords sida.

Om du vill använda Disturb.se presentkort som betalningssätt, skrapa fram koden i presentkortet och mata in koden i kampanjkodsfältet i varukorgen. Presenkortets summa reduceras sedan från beställningens totalsumma.
Om du inte använder hela presentkortets summa på en och samma gång, besparas resterande summa på ditt kundkonto hos oss.  


Vår kundtjänst:
info@disturb.se
Du kan också kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret eller via vår livechat (vardagar kl 7-20).

Om du bor i Finland eller i Estland, beställ på www.disturb.fi.


3. HUR, NÄR OCH VART SKA MIN BESTÄLLNING LEVERERAS? 

Din beställning sänds iväg från vårat lager samma dag eller vardagen efter din beställning. Ditt paket levereras till närmaste uthämtningsställe inom 3-6 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord. Du får via mail en bekräftelse om försändelsen och dess försändelsekod som du kan följa din beställning med här. Hitta ditt närmaste uthämtningsställe här.

Mer information om leveranssätt här.

Om du bor i Finland eller i Estland, beställ på www.disturb.fi.


4. KAN JAG BESTÄLLA MED FAKTURA ELLER DELBETALNING?

Information om betalningssätt hittar du här.

Vi använder Klarnas tjänster. Via Klarna är det möjligt att välja både faktura och delbetalning som betalningssätt.

Mer information här.
Klarna kundservice hittar du här.


5. HUR BYTER ELLER RETURNERAR MAN PRODUKTER?

Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen.

Returnering är gratis då beställningens slutsumma överstiger 500 kr. Om slutsumman efter retur underskrider 500 kr, debiteras 49 kr i leverans-, /returavgift.

Prova kläderna innan du tar bort lapparna. Ursprungliga prislapparna ska sitta kvar på produkterna som du returnerar. Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut.

Om du returnerar en produkt, ska den vara i sitt ursprungliga skick ock lapparna måste sitta kvar. Vi kan inte ersätta priset på använda eller skadade produkter. Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på produkten. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts. 

Om du vill returnera produkter fyll i det elektroniska returformuläret på ditt kundkonto eller kontakta oss via info@disturb.se. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Vi rekommenderar att du gör en ny beställning på nya produkter och returnerar produkter av fel storlek till oss som kundretur. Således får du nya produkter snabbare och bevarar rätten till gratis retur. Efter att ha mottagit din retur inom ungefär en vecka, kvitterar vi dina pengar till Klarna, och Klarna ersätter priset till ditt konto eller gottskriver din faktura. Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan på ditt kreditkonto hos oss. 

Mer information hittar du här


6. LAGERLISTAN VISAR ATT MIN STORLEK ÄR SLUT PÅ PRODUKTEN SOM JAG VILL BESTÄLLA. FINNS DEN ÄNDÅ I LAGER? KOMMER DET MÖJLIGEN FLER STORLEKAR?

För att få den storlek du vill lönar det sig att vara snabb och hålla ett öga på vår webbutik och på vår Facebook-sida där vi informerar våra kunder om nya satser.

Genom att uppge din mail-adress och anmäla intresse för slutsålda storlekar, får du ett meddelande till din e-mail samma dag som produkten kommer in på vårat lager igen. Du kan sedan göra en beställning på varan i vår webbutik. Du kan anmäla intresse för flera olika produkter och storlekar.
Vill du få en särskild produkt, kan du även skicka din önskan till vår kundtjänst. Vi gör vårt bästa för att uppfylla den.

Nyheter och påfyllningar kommer ofta! Följ oss på facebook.com/disturb.se, eller på instagram @disturbofficial och #mychoicedisturb


7. PRODUKSTERNAS SKÖTSELRÅD 

Följ alltid skötselråd när du tvättar våra produkter. Skötselråd finns på tvättlappen. Det lönar sig att alltid vädra kläder först, det är inte alltid nödvändigt att tvätta dem. Överdrivet tvättande skadar kläder onödigt, vilket kan minska deras livslängd.

Kolla alltid tvättlappens tvättråd. Tvätta alltid alla produkter med avigsidan utåt. Kläder som ska handtvättas tål inte maskintvätt utan att skadas. Tvätta i maskin i högst 40 grader. Vi rekommenderar att tvätta skjortor med print i 30 grader. Använd aldrig sköljmedel till jeans eller skjortor med elastan. Alla produkter tål inte torktumling. Kolla alltid tvättråden först.


8. REKLAMATIONER

Om du upptäcker ett produktionsfel eller en på något sätt defekt produkt, kontakta omedelbart vår kundtjänst på info@disturb.se. Vi behandlar reklamationer individuellt. Om det handlar om ett produktionsfel eller något annat fel i produkten, har returtiden inte begränsats till 30 dagar.

Vid reklamationer kommer vi överens med kunden om hur de ska hanteras. Om du vill returnera produkten som du reklamerar kan du returnera den till oss som kundretur och behöver då inte betala postavgifter. Du kan returnera produkten i samma påse som den kom i. Lämna påsen till posten och informera expediten om att det handlar om kundretur. Du kan även använda påsar som säljs i posten. Kom ihåg att bifoga ett meddelande med ditt namn och dina beställningsuppgifter och en förklarning på vad du vill att vi gör med produkten som du reklamerar. Skriv på paketet KUNDRETUR och skicka det till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.

Vid reklamationer kontakta alltid vår kundtjänst på info@disturb.se, eller via livechat eller kontaktformuläret som finns på vår webbsida.


9. VAD BETYDER DET ATT JAG HAR EN "FÖRHANDSBESTÄLLD PRODUKT" PÅ BESTÄLLNINGEN? 

En del av våra produkter ligger ute till försäljning i förhand, vilket betyder att de inte just nu finns på lager. Vid produkter som går att förhandsbeställa, står klart och tydligt markerat vilket datum som är beräknat leveransdatum för de.

Om du har både förhandsbeställda varor (med senare leveransdatum på) och redan på lager tillgängliga varor i din order, sänder vi alla produkter på en och samma gång. Leveransen sänds iväg när vi fått de förhandsbeställda varorna på lager.

 

Registrera dig som kund hos oss och mata in dina mått i dina kunduppgifter. Med hjälp av dina mått, får du en storleksrekommendation av alla de produkter som har måttguide. Vi uppdaterar ständigt måttguiden till våra produkter.

För varje produkt finns har vi angivit modellens mått samt storleken som modellen har på sig av produkten i fråga.

Observera att storlekarna kan variera beroende på produktens märke. Även produkter av samma märke, kan ibland variera och passformen kan vara olika. Om du vill ha mer information gällande storlekar, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Måttguiden uppdateras ständigt för våra nya produkter. Du kan skriva in din längd och vikt i måttguiden.

 

Om du upptäcker ett produktionsfel eller en på något sätt defekt produkt, kontakta omedelbart vår kundtjänst på info@disturb.se. Vi behandlar reklamationer individuellt. Om det handlar om ett produktionsfel eller något annat fel i produkten, har returtiden inte begränsats till 30 dagar.

Vår kundservice hjälper gärna om du har frågor gällande våra produkter eller gällande reklamationer. Varje reklamation hanteras enskilt och vi tar gärna emot feedback.

Vid tvister rekommenderar vi att kunden först kontaktar vår kundtjänst. Om ärendet inte kan lösas, kan kunden vända sig till Konsumentverket. Om tvisten inte kan lösas mellan kunden och webbutiken, kan kunden be att ärendet tas upp hos konsumentverket för att lösas. (www.konsumentverket.se)

Europeiska kommissionens tvistlösning på nätet: ec.europa.eu/odr

Vårt företag Disturb Scandinavia Oy grundades den 1:a januari 2011. Vårt utval blir ständigt bredare och nyheter kommer ofta.

Vi hoppas att få feedback från våra kunder angående våra produkter och våra tjänster. Vi vill göra vårt bästa för att bygga upp en fungerande och kundvänlig webbutik, och därför behöver vi också din feedback!  


FO-nummer

2381417-0

Ägare

Tiina Skinnari och Petri Skinnari

Email: förnamn.efternamn@disturb.fi
Tiina Skinnari: +358 44 033 13 73

Postadress

Disturb Scandinavia Oy
Valiontie 2
94450 Keminmaa, Finland

Faktureringsadress

Bara fakturer. 

Webbfaktureringsadress: 003723814170
Nätfaktureringsadress: OpusCapita (003710948874)
Operatörens förmedlarkod: 003723814170 

disturbscandinaviaoy.FI.P.106492-2(at)docinbound.com


Registerbeskrivning

Registerbeskrivning enligt 10 § i finska personuppgiftslagen (523/1999) och EU:s dataskyddsdirektiv (95/46/EG): 

  1. Registerförfarare:
    Disturb Scandinavia Oy
    Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND
    FO-nummer: 2381417-0
  2. Registerförfararens kontaktuppgifter:
    info@disturb.se
  3. Registrets namn:
    Kund- och användarregister av Disturb.fi.
  4. Syftet med behandlingen av personuppgifter:
    Kundrelation och användarregistrering (5§ 1 mom.) och direktmarknadsföring, marknads- och opinionsundersökning och statistikföring (5§ 4 mom.).
  5. Syftet med registret:
    Med användar- och kundregistret hävdas informationer om webbtjänst Disturb.se:s användare och deras profiler och köp. Samtidigt hävdas också resultat av tävlingar och förfrågningar.
  6. Typer av uppgifter som ingår i registret
    Användaruppgifter och -profiler (registreringsformulär), webbplatsens användaruppgifter, användaridentifikationer och lösenord, feedback från tävlingar och förfrågningar, köphistorik.


Vår kundtjänst hjälper gärna om du har frågor om våra produkter eller gällande reklamationer. Vi tar gärna emot feedback!

DISTURB SEKRETESSPOLICY 

När du besöker Disturb samlar vi in information om alla besök på vår webbplats.  Vi använder denna information för att förbättra din användarupplevelse, utvärdera användningen av de individuella elementen på Disturb samt för att understödja vår marknadsföring.

Insamling av kunders personuppgifter på Disturb sker inom ramen för gällande lagstiftning och EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).

Disturb samlar in uppgifter från användarna genom fem källor.

  • Genom cookies när du besöker våra webbplatser, t.ex. IP-adress, land, besökta sidor, kategorier och varumärken du tittat på, interaktion/klick och sökningar.

  • Genom köp, t.ex. demografiska uppgifter, mejladress, betalningsinformation, varor, beställningssumma, rabattnivå, varumärken och frekvens. Även skickade transaktionsmejl, t.ex. bekräftelse om beställning, leverans eller återbetalning.

  • Genom användarbeteende och engagemang i skickade meddelanden (mejl, SMS, post eller telefon), t.ex. öppningsfrekvens, klickfrekvens och den tid du använt för att läsa mejl, sändardomän och typ av e-postklient

  • Genom användare som lämnar uppgifter om sig själva (t.ex. lägger till ett favoritmärke eller information till kundprofilen)

  • Genom kreditprövning via ett bedömningsföretag som tredje part.

 

Ändamålet att samla in uppgifter betjänar olika områden:

  • Skyldigheter. För att uppfylla våra skyldigheter mot dig som kund eller användare av vår service – som köp, fakturering, kundservice och ditt konto.

  • Kundservice. För att kunna hantera kundservice via mejl, chatt eller telefon. För att svara på frågor angående din beställning eller tidigare beställningar, korrigera fel och att vägleda kunden.

  • Marknadsföring. För att visa inspiration, produkterbjudanden/-tjänster och personliga rekommendationer via webb, mejl, SMS, post, telefon och via annonsering hos tredje parter.

  • Kundupplevelse. För att förbättra kundernas upplevelse av att interagera med Disturb, som att göra din upplevelse på Disturb personlig, utveckla nya funktioner, tjänster och produkter. Detta omfattar också att administrera, skydda, driva och bibehålla våra webbplatser, att administrera och säkra system, att följa samlad statistik om användning och köp på webbplatsen och för att förbättra kunskapen om våra kunders preferenser.

  • Bedrägeri och risk. För att förhindra bedrägeri och göra riskbedömning.

  • Lagstiftning. För att följa gällande lagstiftning.

__________________________________________________________________________

Registerbeskrivning

Registerbeskrivning enligt EU:s dataskyddsdirektiv (95/46/EG): 

  1. Registerförfarare:
    Disturb Scandinavia Oy
    Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND
    FO-nummer: 2381417-0
  2. Registerförfararens kontaktuppgifter:
    info@disturb.se
  3. Registrets namn:
    Kund- och användarregister av Disturb.se.
  4. Syftet med behandlingen av personuppgifter:
    Kundrelation och användarregistrering (5§ 1 mom.) och direktmarknadsföring, marknads- och opinionsundersökning och statistikföring (5§ 4 mom.).
  5. Syftet med registret:
    Med användar- och kundregistret hävdas informationer om webbtjänst Disturb.se:s användare och deras profiler och köp. Samtidigt hävdas också resultat av tävlingar och förfrågningar.
  6. Typer av uppgifter som ingår i registret
    Användaruppgifter och -profiler (registreringsformulär), webbplatsens användaruppgifter, användaridentifikationer och lösenord, feedback från tävlingar och förfrågningar, köphistorik.

 ________________________________________________________________________ 

Grunden till direktmarknadsföring, SMS 
Jag godkänner att mitt telefonnummer får läggas till i Disturbs register för prenumerering av sms. Jag kommer i fortsättningen att motta information om Disturbs erbjudanden och rea-kampanjer direkt till min mobiltelefon.
Syftet med registret: direktreklam, marknads- och enkätundersökning och statistikuppföljning

Du kan när som helst skriva dig ur sms-registret. Anvisningar för det hittas i våra sms eller så kan du kontakta vår kundtjänst (info@disturb.se)


Grunden till direktmarknadsföring, nyhetsbrev
Jag godkänner att min e-mailadress får läggas till i Disturbs register för prenumerering av sms. Jag kommer i fortsättningen att motta information om Disturbs erbjudanden och rea-kampanjer direkt till min e-mail.

Syftet med registret: direktreklam, marknads- och enkätundersökning och statistikuppföljning.

Du kan när som helst säga upp e-mailprenumerationen genom att klicka på länken i sidans nedre del, eller genom att kontakta vår kundtjänst (info@disturb.se)