LEVERANSVILLKOR

Vid beställningen kan du välja vilket leveranssätt du vill använda. Leveransavgifter debiteras vid betalning. Beställningar på över 500 SEK utan postavgifter i Sverige!

Leverans till närmaste hämtningsplats i Sverige : (beställningar på över 500 kr inom Sverige utan postavgifter!)                                       
            49 kr
Leverans inom EU-området : 200 kr
Hämtning från vårt lager i Keminmaa : (Adress: Valiontie 2, 94450 Keminmaa, Finland) 0 kr

 

BESTÄLLNINGENS LEVERANS

Post till närmaste hämtningsplats i Sverige: Din beställning levereras till närmaste hämtningsplats inom 3-6 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord. När ditt paket har postats, får du via e-mail information om försändelsen och en försändelsekod som du kan följa ditt paket med. När paketet har kommit till uthämtningsplatsen, får du en ankomstavi via sms eller via e-mail. Vid uthämtning på posten behöver du försändelsekoden och ditt identitetsbevis.

Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dygn. Efter det returneras paketet till avsändaren.

Följ ditt paket här med försändelsekoden. Hitta ditt närmaste uthämtningsställe här.

Vi förbehåller oss rätten för att priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Hämtning från vårt lager i Keminmaa: Vi informerar dig via sms eller via e-mail när du kan hämta ditt paket.
Vår adress är Valiontie 2, 94450 Keminmaa, Finland.

Om du bor i Finland eller i Estland, beställ på www.disturb.fi.

Förhandsbeställda varor

Om du har både förhandsbeställda varor och redan på lager tillgängliga varor på din beställning, kan du i varukorgen välja om du vill ha alla varorna levererade samtidigt eller separat.


 

BYTES- OCH RETURRÄTT

Beställningar i Sverige:

RETUR:

Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen.

Returnering är gratis då beställningens slutsumma överstiger 500 kr. Om slutsumman efter retur understiger 500 kr, debiteras 49 kr som leverans-, /returavgift. 

Prova kläderna innan du tar bort lapparna. Ursprungliga prislapparna ska sitta kvar på produkterna som du returnerar. Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut.


Om du returnerar en produkt, ska den vara i sitt ursprungliga skick ock lapparna måste sitta kvar. Vi kan inte ersätta priset på använda eller skadade produkter. Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på produkten. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts.

Du får ett adressklistermärke för returen med din beställning av oss. Returnera i samma påse som du mottagit varorna i. Påsen är återanvändbar.  Klistra returklistermärket på den ursprungliga adresslappen. Fyll i det elektroniska returformuläret som du hittar på ditt kundkonto hos oss eller kontakta vår kundtjänst på info@disturb.se. När du gjort en beställning hos oss, aktiveras automatiskt ett kundkonto i samband med beställningen. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Lämna gärna beställningskvittot alternativt dina uppgifter (namn&beställningsnr) med den returnerade varan. Det underlättar för oss vid hanteringen av returen. Lämna returpåsen på samma uthämtningsställe som du hämtade din beställning ut i.

Bara ett byte eller en retur är gratis. Postavgifter som orsakas av retur eller byte betalas av Disturb.se i deras helhet. Om du byter eller returnerar produkter av en och samma beställning mer än en gång, betalar Disturb.se postavgifterna av de första returerna eller bytena, men efter det står du själv för postavgifterna för retur eller byte.

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot detta kvitto. Vi skickar en ny produkt genast efter att ha mottagit produkten du returnerat.

Vi informerar Klarna och Klarna ersätter priset på produkten du returnerat och returens postavgifter omedelbart efter att ha mottagit den. Om du betalat med Klarna faktura, kvitterar vi priset på returen genast efter att ha mottagit produkten. Antingen dras priset på returen av från din faktura eller så upphävs fakturan totalt. Visst uppmärksammar du förfallodatumet på din faktura. Som kund kan du gärna själv flytta fram förfallodatumet på fakturan, så att vi hinner motta ditt retupaket för hantering inom datumets utgång.

Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att bespara summan av returen på ditt kreditkonto hos oss, i form av bonus.



BYTE:

Du kan byta en produkt mot en annan storlek gratis. Fyll i det elektroniska returformuläret på ditt kundkonto eller kontakta vår kundtjänst på info@disturb.se för att reservera den nya storleken. När du gjort en beställning hos oss, aktiveras automatiskt ett kundkonto i samband med beställningen. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Om du vill byta produkter, kom ihåg, att vi väntar tills ditt returpaket kommit till oss innan vi kan leverera nya produkter till dig vid byte. Om du vill byta en produkt mot en helt annan produkt, rekommenderar vi att du gör en ny beställning på nya produkter och returnerar produkter av fel storlek till oss som kundretur. Det tar ungefär en vecka innan ditt returpaket kommit till oss. Du får nya produkter ungefär inom 2 veckor efter att du skickat ditt returpaket. Nya produkter levereras till dig snabbare, inom 3–6 dygn om du direkt gör en ny beställning på produkter du vill ha och du bevarar även rätten till gratis retur.

Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord.

Visst uppmärksammar du förfallodatumet på din faktura. Som kund kan du gärna själv flytta fram förfallodatumet på fakturan, så att vi hinner motta ditt paket för hantering inom datumets utgång. Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan på ditt kreditkonto hos oss, i form av bonus.

Det går bra att byta en vara till en billigare eller till en vara upp till samma pris. Då vi inte kan höja Klarnas fakturor, rekommenderar vi att du gör en ny beställning i fråga om dyrare vara.

Byter du mot en billigare vara, betalas skillnaden av oss.

Den nya produkten skickas till dig när vi har mottagit produkten du returnerar. Vi kontaktar dig om produkten du ville ha inte mer finns på lager.

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot detta kvitto. Vi skickar en ny produkt genast efter att ha mottagit produkten du returnerar.


Beställningar i Finland och i Estland:
Beställ på www.disturb.fi.


Beställningar utanför Finland, Sverige och Estland: 
Vill du byta eller returnera produkter, betalar du returpaketets postavgifter till posten. Kundreturer skickas till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, FI-94450 Keminmaa, FINLAND.

Vill du byta produkter, var snäll och gör en ny beställning på produkter du vill ha vid byte. Vi ersätter priset på produkter du returnerar efter att ha mottagit ditt returpaket.

Fyll i det elektroniska returformuläret som du hittar på ditt kundkonto. Efter att ha mottagit din retur informerar vi Klarna. Om du betalat via nätbank eller med kreditkort, upprättar Klarna priset på produkten som du returnerat antingen på ditt konto eller på ditt kreditkort inom 14 dagar. Om du betalat med Klarna faktura, dras priset på returen av från din faktura. Klarna skickar dig en korrigerad faktura via e-mail.


Vi ersätter priset på produkten som du returnerat och returens postavgifter omedelbart efter att ha mottagit den. Om du betalat med Klarna faktura, kvitterar vi priset på returen genast efter att ha mottagit produkten. Antingen dras priset på returen av från din faktura eller så upphävs fakturan totalt.

Klarna

Disturb.se framför ett brett sortiment av de populäraste modeplaggen såsom klassiska plaggen av klädmode för både kvinnor och män. Vi kombinerar redan kända varumärken med även positivt utstickande varumärken. Vi uppskattar kundnöjdhet och har därför gjort det säkert att handla hos oss i samarbete med trygga betalningsförmedlare. 

Storleksguiden i vår webbutik hjälper vid val av rätt storlek. Vid behov ordnas byten och returneringar lätt, snabbt och gratis.

Vill du veta mer om vårat företag? Läs mer här eller kontakta oss!