Hittar du inte svar på din fråga? Vår kundtjänst hjälper på info@disturb.se, genom att fylla i kontaktformuläret eller via livechat.

  • 1. Hur fungerar bonussystemet?
  • 2. Hur beställer man?
  • 3. Hur, när och vart ska min beställning levereras?
  • 4. Kan jag betala min beställning med faktura eller med delbetalning?
  • 5. Hur byter eller returnerar man produkter?
  • 6. Min storlek är slut. Finns det ändå i lager? Kommer det möjligen fler storlekar? 
  • 7. Produkternas skötselråd
  • 8. Reklamationer

 

1. HUR FUNGERAR BONUSSYSTEMET?

Som registrerad kund, får du 5 % bonus på varje beställning du gör inloggad i vår webbutik. Du kan använda dina bonus vid dina kommande beställningar. Eventuella returnerade produkter räknas inte till bonussaldot.

Bonusen blir tillgängliga för användning inom 30 dagar efter mottagning av beställningen. Bonusen aktiveras på kundkontot som krediter och kan användas vid kommande beställningar.  Det lönar sig alltså att registrera dig och alltid logga in när du beställer. Vid beställningen kan du välja hur mycket krediter du vill använda på en gång.


 

 

2. HUR BESTÄLLER MAN?


Genom att registrera dig till höger på toppen av sidan kan du skapa dig ett kundkonto. På kontot sparas uppgifter om alla dina köp, vilket ökar saldot på ditt personliga konto. Varje köp ökar saldot på ditt konto och du kan använda samlade krediter vid dina kommande köp.

Klicka på bilden på produkten som du valt, välj den rätta storleken och färgen och klicka på "Lägg i varukorgen". Produkten flyttas automatiskt till din varukorg och du kan fortsätta att bläddra bland produkterna. Du kan kolla din varukorg genom att klicka på "din varukorg". Där kan du se din beställning och fortsätta till betalning, ta bort produkter eller gå tillbaka till butiken. 

Efter att ha kontrollerat din varukorg kan du fortsätta till betalning. Om du är inloggad, dyker uppgifter om ditt kundkonto upp automatiskt på formuläret och bonussaldot på din beställning ökas.

Följ instruktionerna i beställningsformuläret. Efter en lyckad beställning får du alltid en bekräftelse till din angivna e-mail. I bekräftelsen hittar du ett beställningsnummer och en försändelsekod som du kan följa din beställning med på PostNords sida.

Om du vill använda Disturb.se presentkort som betalningssätt, skrapa fram koden i presentkortet och mata in koden i kampanjkodsfältet i varukorgen. Presenkortets summa reduceras sedan från beställningens totalsumma.
Om du inte använder hela presentkortets summa på en och samma gång, besparas resterande summa på ditt kundkonto hos oss.  


Vår kundtjänst:
info@disturb.se
Du kan också kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret eller via vår livechat (vardagar kl 9-15).

Om du bor i Finland eller i Estland, beställ på www.disturb.fi.


 

 

3. HUR, NÄR OCH VART SKA MIN BESTÄLLNING LEVERERAS?

Din beställning sänds iväg från vårat lager samma dag eller vardagen efter din beställning. Ditt paket levereras till närmaste uthämtningsställe inom 3-6 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av PostNord. Du får via mail en bekräftelse om försändelsen och dess försändelsekod som du kan följa din beställning med här. Hitta ditt närmaste uthämtningsställe här.

Mer information om leveranssätt här.

Om du bor i Finland eller i Estland, beställ på www.disturb.fi.


 

 

4. KAN JAG BETALA MIN BESTÄLLNING MED FAKTURA ELLER DELBETALNING?

Information om betalningssätt hittar du här.

Vi använder Klarnas tjänster. Via Klarna är det möjligt att välja både faktura och delbetalning som betalningssätt.
Mer information här. Klarna kundservice hittar du här.


 

 

5. HUR BYTER ELLER RETURNERAR MAN PRODUKTER?

Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen.

Returnering är gratis då beställningens slutsumma överstiger 500 kr. Om slutsumman efter retur underakrider 500 kr, debiteras 49 kr som leverans-, /returavgift.

Prova kläderna innan du tar bort lapparna. Ursprungliga prislapparna ska sitta kvar på produkterna som du returnerar. Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut.

Om du returnerar en produkt, ska den vara i sitt ursprungliga skick ock lapparna måste sitta kvar. Vi kan inte ersätta priset på använda eller skadade produkter. Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på produkten. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts.

 

Om du vill returnera eller byta produkter fyll i det elektroniska returformuläret på ditt kundkonto eller kontakta oss via info@disturb.se. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Vi rekommenderar att du gör en ny beställning på nya produkter och returnerar produkter av fel storlek till oss som kundretur. Således får du nya produkter snabbare och bevarar rätten till gratis retur. Efter att ha mottagit din retur inom ungefär en vecka, kvitterar vi dina pengar till Klarna, och Klarna ersätter priset till ditt konto eller gottskriver din faktura. Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan på ditt kreditkonto hos oss.

Beställningar i Sverige:

BYTE:

Du kan byta en produkt mot en annan storlek gratis. Fyll i det elektroniska returformuläret på ditt kundkonto eller kontakta vår kundtjänst på info@disturb.se för att reservera den nya storleken. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Om du vill byta en produkt mot en helt annan produkt, rekommenderar vi att du gör en ny beställning på nya produkter och returnerar produkter av fel storlek till oss som kundretur. Således får du nya produkter snabbare och bevarar rätten till gratis retur. Efter att ha mottagit din retur inom ungefär en vecka, kvitterar vi dina pengar till Klarna, och Klarna ersätter priset till ditt konto eller gottskriver din faktura. Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan på ditt kreditkonto hos oss.

Vill du byta produkter, kom ihåg, att vi väntar tills ditt returpaket kommit till oss innan vi kan leverera nya produkter till dig vid byte. Det tar ungefär en vecka innan ditt returpaket kommer till oss. Du får nya produkter ungefär inom 2 veckor efter att du skickat ditt returpaket. Nya produkter levereras till dig snabbare, inom 3-6 dygn, om du direkt gör en ny beställning på produkter du vill ha.

Ett byte eller en retur är gratis. Byter eller returnerar du produkter av en och samma beställning fler än en gång, ska du betala leveransavgifterna själv. Men om du gör en ny beställning på nya produkter, har du fortfarande rätt till gratis retur.


RETUR:

Du får ett adressklistermärke för returen med din beställning av oss. Du kan returnera varorna i samma återanvändbara påse som du mottagit varorna i. Klistra märket på påsen, på den ursprungliga adresslappenFyll i det elektroniska returformuläret som du hittar på ditt kundkonto hos oss. Du kan logga in på ditt kundkonto längst upp på sidan under fliken "Logga in". Som användarnamn, ange den e-mailadress som du uppgett på beställningen. Minns du inte lösenordet, kan du beställa ett nytt genom att följa anvisningarna på sidan.

Lämna gärna beställningskvittot alternativt dina uppgifter (namn&beställningsnr) med den returnerade varan. Det underlättar för oss vid hanteringen av returen. Lämna returpåsen på samma uthämtningsställe som du hämtade din beställning ut i.

Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen. Postavgifter som orsakas av retur eller byte betalas av Disturb.se i deras helhet. Om du byter eller returnerar produkter av en och samma beställning mer än en gång, betalar Disturb.se postavgifterna av de första returerna eller bytena, men efter det står du själv för postavgifterna för retur eller byte.

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot detta kvitto. Vi skickar en ny produkt genast efter att ha mottagit produkten du returnerat.

Vi informerar Klarna och Klarna ersätter priset på produkten du returnerat och returens postavgifter omedelbart efter att ha mottagit den. Om du betalat med Klarna faktura, kvitterar vi priset på returen genast efter att ha mottagit produkten. Antingen dras priset på returen av från din faktura eller så upphävs fakturan totalt.

Vid retur, kan du välja att betala endast för de varorna du har tänkt behålla. De returnerade varorna kvitteras sedan från fakturan oavsett.

Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan av returen på ditt kreditkonto hos oss i form av bonus.


Beställningar i Finland och i Estland:
Beställ på www.disturb.fi.


Beställningar utanför Finland, Sverige och Estland:
Vill du byta eller returnera produkter, betalar du returpaketets postavgifter till posten. Kundreturer skickas till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.

Vill du byta produkter, var snäll och gör en ny beställning på produkter du vill ha vid byte. Vi ersätter priset på produkter du returnerar efter att ha mottagit ditt returpaket.

Fyll i det elektroniska returformuläret på ditt kunkonto eller returformuläret du fick med beställningen: ange ditt beställningsnummer och skälet för retur.

Vi ersätter priset på produkten som du returnerat och returens postavgifter omedelbart efter att ha mottagit den. Om du betalat med Klarna faktura, kvitterar vi priset på returen genast efter att ha mottagit produkten. Antingen dras priset på returen av från din faktura eller så upphävs fakturan totalt.

Om du valt Klarna-faktura som betalningssätt och fakturan redan är betald, kan du i detta fall välja att spara summan av returen på ditt kreditkonto hos oss.


 

 

6. LAGERLISTAN VISAR ATT MIN STORLEK ÄR SLUT PÅ PRODUKTEN SOM JAG VILL BESTÄLLA. FINNS DEN ÄNDÅ I LAGER? KOMMER DET MÖJLIGEN FLER STORLEKAR?

För att få den storlek du vill lönar det sig att vara snabb och hålla ett öga på vår webbutik och på vår Facebook-sida där vi informerar våra kunder om nya satser.

Genom att uppge din mail-adress och anmäla intresse för slutsålda storlekar, får du ett meddelande till din e-mail samma dag som produkten kommer in på vårat lager igen. Du kan sedan göra en beställning på varan i vår webbutik. Du kan anmäla intresse för flera olika produkter och storlekar.
Vill du få en särskild produkt, kan du även skicka din önskan till vår kundtjänst. Vi gör vårt bästa för att uppfylla den.

Nyheter och påfyllningar kommer ofta! Följ oss på facebook.com/disturb.se, eller på instagram @disturbofficial och #mychoicedisturb


 

 

7. PRODUKTERNAS SKÖTSELRÅD

Följ alltid skötselråd när du tvättar våra produkter. Skötselråd finns på tvättlappen. Det lönar sig att alltid vädra kläder först, det är inte alltid nödvändigt att tvätta dem. Överdrivet tvättande skadar kläder onödigt, vilket kan minska deras livslängd.

Kolla alltid tvättlappens tvättråd. Tvätta alltid alla produkter med avigsidan utåt. Kläder som ska handtvättas tål inte maskintvätt utan att skadas. Tvätta i maskin i högst 40 grader. Vi rekommenderar att tvätta skjortor med print i 30 grader. Använd aldrig sköljmedel till jeans eller skjortor med elastan. Alla produkter tål inte torktumling. Kolla alltid tvättråden först.


 

 

8. REKLAMATIONER 


Om du upptäcker ett produktionsfel eller en på något sätt defekt produkt, kontakta omedelbart vår kundtjänst på info@disturb.se. Vi behandlar reklamationer individuellt. Om det handlar om ett produktionsfel eller något annat fel i produkten, har returtiden inte begränsats till 30 dagar.

Vid reklamationer kommer vi överens med kunden om hur de ska hanteras. Om du vill returnera produkten som du reklamerar kan du returnera den till oss som kundretur och behöver då inte betala postavgifter. Du kan returnera produkten i samma påse som den kom i. Lämna påsen till posten och informera expediten om att det handlar om kundretur. Du kan även använda påsar som säljs i posten. Kom ihåg att bifoga ett meddelande med ditt namn och dina beställningsuppgifter och en förklarning på vad du vill att vi gör med produkten som du reklamerar. Skriv på paketet KUNDRETUR och skicka det till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.

Vid reklamationer kontakta alltid vår kundtjänst på info@disturb.se, eller via livechat eller kontaktformuläret som finns på vår webbsida.

Klarna

Disturb.se framför ett brett sortiment av de populäraste modeplaggen såsom klassiska plaggen av klädmode för både kvinnor och män. Vi kombinerar redan kända varumärken med även positivt utstickande varumärken. Vi uppskattar kundnöjdhet och har därför gjort det säkert att handla hos oss i samarbete med trygga betalningsförmedlare. 

Storleksguiden i vår webbutik hjälper vid val av rätt storlek. Vid behov ordnas byten och returneringar lätt, snabbt och gratis.

Vill du veta mer om vårat företag? Läs mer här eller kontakta oss!